maandag 24 juli 2017

Vintage "geurhanger"




Hallo allemaal.
Ga er maar even voor zitten want deze keer heb
ik een lange blogpost met verschillende creaties.
Voor de verjaardag van knutselvriendin Ilse
maakte ik deze vintage "geurhanger".
Ik heb me laten inspireren door Gerie,
zij had laatst een prachtige hanger gemaakt.
Helaas in geen één webwinkel zo'n klerenhanger te vinden,
maar Gerie was zo lief om er een naar mij op te sturen. 


Voor de basis heb ik stevig beige katoen gebruikt en
daarop verschillende lagen papier van 
Pion "To my Valentine" gestikt.
Vervolgens heb ik het zakje dicht genaaid
en kon het versieren beginnen.
Het klerenhangertje heb ik bewerkt met
versamark en embossing poeder.
Als laatste het geurzakje "sweet magnolia"
in de zak gedaan.
Het ruikt zo heerlijk en het was ontzettend leuk om te maken.


Challenges:


Voor Ilse en haar man maakte ik 
ook nog een bijpassend cadeau omdat ze 
40 jaar getrouwd waren afgelopen zaterdag.


Het houten hart van de Action heb ik eerst in de verf gezet
en vervolgens bewerkt met crackle vernis en goudpasta.
De bovenkant van de doos beplakt met hetzelfde Pion papier
en vervolgens Chemage erover gestreken zodat
er een mooi glanslaag op kwam.
Hierna het lint en parellint op de doos geplakt
en vervolgens kon het versieren beginnen.





Mijn dochter maakte afgelopen week
deze leuke creatie voor een college op haar werk
die afscheid nam.


Bij de Xenos kocht ze het gebaksbordje en kop met schotel.
Vervolgens ging ze aan de slag met porseleinstiften.
Ze is erg handig in sierschrift schrijven.
Het porselein hebben we afgebakken in de oven.
Manlief maakte een bijpassend dienblad.
Natuurlijk ook nog wat lekkers erbij, 
een noga-taartpunt en koffieboontjes.





 Hoop dat jullie mijn blogpost leuk vonden.
Tot de volgende keer.
Groetjes Maria.




10 opmerkingen :

  1. Een creatief gezin Maria...prachtige creaties van jullie allemaal.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer leuke dingen gemaakt, je bent dus al aan het genieten van je vakantie ??? en wat leuk dat manlief en dochter ook dingen hebben gemaakt.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hele familie is creatief bezig geweest!! Zo leuk dat ik je heb geïnspireerd Maria en een geurzakje in je hanger gedaan...heerlijk! Je man is ook creatief met het mooie dienblad, dus kan misschien zelf ook deze hanger maken...nu een voorbeeld en ben blij dat ik je heb kunnen helpen! Je creaties zijn super leuke kado's geworden en je knutsel vriendin zal er enorm van genieten! Je dochter kan prachtig schrijven en ook al zo mooi bedacht en uitgevoerd! Geniet enorm van je vakantie!!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat romantisch! Leuk dat ook je dochter, mooie geschreven, en man zo creatief zijn!!
    Een fijne dag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoten heb ik van je blogpost Maria. Allereerst de geurhanger. Ik ben dol op vintage dus meteen verliefd op deze creatie. Mooi gemaakt en afgewerkt. Het hartendoosje is ook top, lachen die foto van het toenmalige bruidspaar erop. Mooi zoals je het omlijst hebt met een parelrandje. Je dochter heeft heel mooi geschreven, ik dacht dat het gekocht was :). Het dienblad is gaaf met die handvatten van touw en het lekkers erbij is yummie..
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige geurhanger heb je gemaakt, fijn dat Gerie je kon helpen, Ik vind het hartendoosje ook supermooi gemaakt en je dochter kan geweldig mooi teksten schrijven, jullie zijn allemaal creatief.
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende creaties weer Maria! En wat leuk zo'n familieproject! Je dochter heeft het creatieve duidelijk niet van een vreemde :)
    Groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker vind ik je blogpost leuk! Wat een mooie creaties. En wat een creatief gezin zijn jullie. Dit is toch prachtig! Heel erg leuk om naar te kijken en zeker om te krijgen!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo nu even bijlezen hier op je blog.
    Gek...zelfs in de vakantie kan ik geen blogs bijhouden, zoveel andere dingen te doen ook haha.
    Wat een crea familie zijn jullie, lijkt wel een beetje op hier thuis.
    Mooi dienblad en prachtig dat handlettering van je dochter een super cadeautje!
    De hanger is echt fantastisch mooi!
    Jammer dat we hem niet kunnen ruiken.
    Lief van Gerie om een hanger te sturen!
    Het harten doosje is ook prachtig met die leuke foto maak je ook een uniek cadeautje!
    Chemage heb ik ook nog staan vroeger ooit gebruikt om iets op kaarsen te maken.
    Volgende week al weer wat dagen naar school, dat zal bij jullie ook niet anders zijn, waar is die goede oude tijd met adv dagen en echt vakantie.
    Ik heb komend schooljaar geen eigen groep meer maar ondersteun de kleutergroepen, zal wennen zijn.
    Ik lees nog even door hier bij je.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie !